Hogyanválaszd ki a megfelelő terméket?  

Ha begépeled a Google keresőjébe, hogy: “legkeresettebb webshop ötletek”, rengeteg szuper cikket és ötletet találsz majd. A trükk az, hogy mi alapján szelektálsz közülük.  

Első körben gyűjts ki maximum húszat és menj rajtuk végig az alábbi kérdések alapján:  

1. Van-e rá kereslet?  

Ezt például a Google Trendek segítségével ingyenesen ellenőrizheted. Nézd meg a webshoptermékek felfutási idejét, és napi, havi vagy éves keresési történelmét. Érdemes angolul is lefuttatni egy keresést, illetve megnézni a más piacokon népszerű kifejezéseket is, mert a külföldön stabilan népszerű trendek idővel hazánkba is begyűrűznek.  

2. Webshop kompatibilis-e a termék? 

Gondold végig, hogy a kiszemelt termék  

  • nem túl nagy-e,  
  • törékeny,  
  • nehezen szállítható  
  • vagy drága.  

Az is befolyásolhatja a döntést, hogy a forgalmazáshoz kellenek-e komoly engedélyek vagy bevizsgálások, hiszen ezek nem csak költségszinten, de adminisztráció szempontjából is rengeteg extra munkát jelentenek.  

3. Képes-e profitot termelni? 

Ez tulajdonképpen két kérdés, amelyek egyikére a sikeresség érdekében muszáj, hogy igen legyen a válasz: 

a. tudod-e értékesíteni magas árréssel, vagy 

b. el tudsz-e belőle adni annyit, hogy megérje.  

Honnan szerezd be webshopod termékeit? 

Ha megvan a szűkített listád, jöhet a következő mérlegelési tényező: a beszerzés.  

Több lehetőség is rendelkezésedre áll, a döntést viszont nagyban meghatározza a majdan választott termék. Lássuk az opciókat! 

1. Saját termék gyártása (vagy gyártatása) 

Előny, hogy az így készült termék egyedi(bb) lesz és folyamatosan a felhasználói igényekre szabható (ami marketing szempontból is előnyös). Hátrány viszont, hogy az előállításuk jóval időigényesebb (és akár költségesebb), mint egy már kész terméké.  

2. Beszerzés hazai nagykereskedőtől, vagy EU-n belüli kereskedőtől 

Ez a biztos választás engedélyköteles árucikkek esetében (amilyen például az élelmiszer vagy a kozmetikai termékek), hiszen ezek a kereskedők mind rendelkeznek a szükséges engedélyekkel. Hátrányuk viszont, hogy jellemzően magas árakkal dolgoznak, különösen kész termékek tekintetében, hiszen sok esetben maguk is Ázsiából hozatják az árut.  

3. EU-n kívüli kereskedőtől vagy gyártótól 

Szerintünk nem kell túl hosszan ecsetelni milyen előnyökkel jár a különböző, például ázsiai országokból való beszerzés. A piac hatalmas, a minőségi határ pedig a csillagos ég, mert bizony nem minden alacsony áron beszerzett termék végzi egy használat után a kukában (lásd elektronikai termékek).  

Termékbeszerzés, de hogyan? 

El kell döntened, készen állsz-e (erőforrásokkal és idegekkel) arra, hogy saját logisztikai folyamatokat építs és menedzselj, vagy kihagynád az adminisztráció nyújtotta örömöket.  

Ha az utóbbira szavazol, érdemes kiszervezned webshoplogisztikádat. 

  • Erre jó a dropshipping szolgáltatás, ahol alacsony költségekkel, de kisebb árréssel kvázi csak a megrendeléseket bonyolítod le a vevőd és a beszállító között.  
  • Ha viszont valamivel nagyobb tőkebefektetéssel, de egyben magasabb árréssel szeretnéd indítani új vállalkozásod, egy logisztikai cég segítségével a beszállító raktárából, egészen a hazánkig repítheted az árud a világon bárhonnan. Például a Complexpress Logisztika Kft. 4PL szolgáltatásával.

Már tudod hogyan indulj el, innen már csak rajtad múlik, belevágsz-e. Mi sok szerencsét és kitartást kívánunk hozzá! 

A poszt megjelenését a Complexpress támogatta.