A remarketing lényege, hogy hirdetéseiddel kifejezetten azokat a potenciális vásárlókat célzod meg, akik korábban már valamilyen érdeklődést mutattak a honlapod vagy hirdetéseid iránt. Ezekre a hirdetésekre azonban fontos jogi szabályok vonatkoznak, hiszen nem mindegy, hogyan kezeled a leendő, meglévő ügyfeleid adatait, és az sem, mi van az adatvédelmi tájékoztatódban. Cikkünk segít, hogy ne véts GDPR hibát, és mindenképpen eleget tegyél a követelményeknek.

Hogyan is néz ki a remarketing?

A remarketing olyan specifikus kampányokat, hirdetéseket fed le, amikor azokat a látogatókat célozzuk meg, akik már jártak a webshopunkban, honlapunkon vagy applikációnkban.

Kutatások igazolják, hogy átlagosan nyolc alkalommal kell egy fogyasztónak az adott termékkel kapcsolatba kerülnie ahhoz, hogy végül vásárlásra adja a fejét. A látogatók 95 %-a mindenféle akció nélkül lép ki egy webshopból, vagyis nem ad le rendelést, nem iratkozik fel hírlevélre, esetleg a kosárban hagyja a termékeit. Ez azért van, mert a vásárló még nem tart az ügyféléletciklus döntési szakaszában, vagyis még nem hozta meg a döntést arról, mit és hogyan vásároljon. Ha újra találkozik a lehetőséggel, kap egy emlékeztető impulzust, akkor nagyobb eséllyel válik fogyasztóvá, vásárlóvá.

A remarketing hirdetések adatok gyűjtésével és cookiek elhelyezésével érik el a célzott vásárlói kört, mivel ezek felhasználásával később azonosítani tudják őket azokon a webhelyeken, amelyeken a remarketing kampányok megjelennek – például a Facebookon vagy Instagramon.

Ha adatok, akkor GDPR!

Mivel egy kampány során személyes adatokat gyűjtünk és kezelünk, ezért szigorúan vonatkozik erre a GDPR rendelet.

A GDPR az Európai Parlament és a Tanács 2018. május 25. óta – minden uniós országban – kötelezően alkalmazandó adatvédelmi rendelete. Ez egy elég bonyolult jogszabály, melynek minden helyzetre kiterjedő alkalmazásával kapcsolatban elsősorban szakértő jogásztól várhatsz biztos válaszokat.

Mikor kell megfelelned a GDPR követelményeinek?

A GDPR lényegében akkor kötelez téged, ha európai uniós állampolgárokra vonatkozó személyes adatok gyűjtesz és/vagy dolgozol fel. Ha tehát Magyarországon vagy az EU-n belül folytatod a tevékenységedet, szinte biztos, hogy rád is vonatkoznak ezek rendelkezések.

A GDPR alapja, hogy meg kell szerezni a felhasználók kifejezett, egyértelmű beleegyezését, mielőtt az adatok gyűjtése és kezelése, illetve a cookie-k használata elkezdődhet.

FONTOS:

A honlapod adatvédelmi tájékoztatójában szánj egy megfelelő részletességű szekciót a személyes adatok kezelésére, amiben kitérsz minden lehetséges kérdésre! A pontos, teljeskörű tájékoztatás a megfelelés egyik nagyon fontos követelménye.
Arról is rendelkezned kell, hogy ha a felhasználó kérni szeretné a rá vonatkozó adatok törlését, ezt milyen módon teheti meg.
Addig nem gyűjthetsz felhasználói adatot és nem helyezhetsz el cookiekat, amíg a látogató kifejezetten bele nem egyezett, vagyis a cookie bannert be nem pipálta / el nem fogadta!
A kifejezett beleegyezéshez az is kell, hogy lehetőséget adj a felhasználóknak a hozzájárulás megadására vagy elutasítására is azáltal, hogy csak az oldal működéséhez feltétlenül szükséges cookiek használatához járul hozzá.
Jogi követelmény, hogy weboldaladon közzé kell tenned az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) és az Adatvédelmi Tájékoztatót is. Mind a kettő fontos, ezért lehetővé kell tenned, hogy látogatóid azt pdf formátumban le tudják tölteni, és rendelés előtt el is kell fogadtatni ezeket!
Gondoskodj megfelelően a beleegyezések megőrzéséről, különben vitás helyzetben később nem fogod tudni igazolni, hogy a GDPR-nak megfelelően jártál el!

Bármilyen ellenőrzés során feltárt hiba esetén lehetséges büntetésre számíthatsz – a GDPR ugyanis európai uniós jogszabály, a büntetéseket pedig egységes európai tarifa alapján szabják meg.

The post Biztosan megfelelnek a remarketing hirdetéseid a jogi elvárásoknak? appeared first on Kosárérték.hu.