A Google több olyan megoldást is kínál, amelyek segíthetnek abban, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálj vagy indíts kampányt a termékeidhez kapcsolódóan.

Egy ütős, mindenre alkalmas SEO eszközt keresel, ami egy csapásra felrepít az áhított első 3 SERP találat közé, ráadásul még ingyenes is? Rossz hírünk van: az ígéretek ellenére biztosan nincs ilyen, még pénzért sem. Viszont a Google-nek vannak nagyon hasznos ingyenes eszközei, amiket jól alkalmazva hathatós segítséget kaphatsz organikus fronton. Ebben a cikkben 4 ilyen eszközt mutatunk be az etalonnak számító moz.com írása, és saját tapasztalataink alapján.

1. Google Trends

Ez egy szuper segítség ahhoz, hogy megtudd, mik az aktuálisan felkapott keresőszavak a legkülönbözőbb témákban, vagy akár lekövesd egy adott termék szezonális hullámzását az egész évet tekintve. A Google Trendsnek és a Keyword Plannernek korábban egy egész cikket szenteltünk, de most emeljünk ki néhányat a leghasznosabb funkciókból.

Új kulcsszavakat találhatsz a segítségével

A legfontosabb funkció a keresőmező, ahova beírhatod a kérdéses témát vagy magát a kulcsszót, amire kíváncsi vagy. A találati oldalon az “Érdeklődés idő szerint” diagramon látható a szó szezonális népszerűsége, majd az “Érdeklődés alrégiók szerint” szekcióban megyékre lebontva is láthatod, hogy hol mennyire népszerű a keresőszó. Ez szintén hasznos ahhoz, hogy például területre szűkítve is lehessen bizonyos termékeket célzottan hirdetni.

A “mobil klíma” kifejezésre kapott eredmények 2021. jún. 24-én

De az igazi aranybánya az ez alatt található mező, vagyis a “Kapcsolódó témakörök” és a “Kapcsolódó lekérdezések”. Itt ugyanis további, a lekérdezetthez hasonló, kiugró népszerűségű kifejezéseket láthatsz, vagyis megtudhatod, hogy a témában mire keresnek rá potenciális vevőid. Ha ezekre célozva hatékonyan sikerül optimalizálnod a termékoldalaidat, az nagy valószínűséggel jelentős organikus forgalmat fog hozni.

Haladó kulcsszókutatás

Az oldal tetején található legördülő menük segítségével tovább szűkítheted az eredményeket országok, időintervallum, témakörök, illetve a keresés kategóriája szerint, mint például képkeresések, YouTube vagy Google Shopping keresések. Ez utóbbi lekérdezéseit hasznos lenne megvizsgálni, de (ahogy ezt 2019-ben is megállapítottuk) az ebben való kutakodás rendszerint még mindig nem hoz megfelelő eredményt az adatok hiánya miatt.

2. Rising retail categories

Ahogy a neve is mutatja, a Google új eszköze pont a kereskedőknek lett kitalálva, hiszen azt mutatja meg, hogy mik azok a termékek és termékkategóriák, amelyekre fokozódik az érdeklődés. A thinkwithgoogle.com gyűjtőoldalról elérhető tool egyetlen szépséghibája sajnos az, hogy jelenleg még csak 11 ország adatai kérdezhetők le belőle (és nem nagy meglepetésre ebben Magyarország nincs benne), de ettől függetlenül sokat segíthet a hazai piacon is, ha mondjuk valamelyik nagyobb európai ország trendjeit nézzük meg.

Beállíthatod tehát az országot és a periódust, amelyen belül kíváncsi vagy, hogy milyen termékek népszerűek a vásárlók körében (év/hónap/hét). Példának okáért indítsunk egy lekérdezést az utóbbi 1 hét német trendjeire:

Vagyis most valószínűleg jó üzletet tudnál csinálni kész előételek, friss nyári saláták németországi forgalmazásával. Persze emiatt nem feltétlenül kell rohamléptekkel webshopokat nyitogatni, de remek tájékozódási pontként szolgálhat ez az eszköz, és tényleg adhat jó ötleteket, főleg ha egyszer a hazai adatokat is látni fogjuk benne.

3. Visual stories

A Google elsősorban “elfoglalt marketingesek” számára készíti ezeket a “falatnyi vizuális történeteket”, saját adataikra és felkapott történetekre alapozva. Az Instagram és Facebook-sztorikra hasonlító slide képek egy-egy témát, trendet ragadnak meg, és a látványosságukon túl hasznos adatokat is megtudhatsz belőlük a hétvégi vásárlási trendektől kezdve egészen az üzletág-specifikus esettanulmányokig.

A Visual stories szintén a thinkwithgoogle oldalról érhető el, és napról-napra frissülő történetei segítségével legalábbis képbe kerülhetsz az aktuális trendekkel kapcsolatban.

4. Grow my store

Szeretnéd a webshopodat a Google szemével látni, és tippeket kapni ahhoz, hogyan tudnál javítani rajta, és kedvezőbbé tenni azt a keresőóriás és az ügyfelek számára? Ez az eszköz rendkívül hasznos – lenne, de a rossz hír, hogy még ez sem tud magyarul. Viszont mégis informatív lehet, kétféleképpen is:

ha a webshopodnak létezik lokalizált verziója a támogatott nyelvek valamelyikén (angol, francia, német, olasz, spanyol, arab, holland, svéd, török);
vagy ha más webshopokat szeretnél ellenőrizni, és ebből vonnál le következtetéseket.

Okos ember más kárán tanul, szóval az utóbbi esetet alkalmazva elemezhetsz a sajátodhoz hasonló webshopokat: a domain és az iparág megadása után kapsz egy általános jellemzést és egy százalékban kifejezett, az iparágon belüli értékelést. Ha a részletes jelentésre is kíváncsi vagy, néhány adat megadásával 5 kategóriára lebontva kapod meg az említett riportot, úgy is mint: termékinformációk, a bolt jellemzői, személyre szabottság, ügyfélszolgálat, biztonság. Ezeket aztán további szempontokra lebontva értékeli az eszköz, például a termékinformáción belül ez így néz ki:

Sok egyéb használható funkciója is volna a Grow my store-nak, mint például a “Reach more customers” (Több vevő elérése) menüpont, amelyen belül további keresési trendeket tudhatnánk meg az iparágunkból. Igazán majd a magyar nyelvi támogatás megjelenésekor fogjuk tudni értékelni, viszont érdemes megjegyezni ezt az eszközt, amelyről később biztosan írni fogunk még.

The post Ezt az 4 ingyenes SEO eszközt ismerned kell appeared first on Kosárérték.hu.