A találati listák lehetőségeinek kihasználásával és jól kigondolt stratégiával több forgalmat irányíthatunk az oldalunkra, ahol a felhasználók rendszeres vásárlókká válhatnak.
Amikor valamit keresünk a Google-ben, akkor a SERP (Search Engine Result Page) jeleníti meg a keresési eredményeket. A keresőmotor találati oldalai olyan webhelyekre mutató hivatkozásokat tartalmaznak, amelyeket a keresőmotor relevánsnak tart a felhasználó keresési lekérdezéséhez.
Minden találati lista egyedi, még akkor is, ha ugyanazt a lekérdezést indítják a felhasználók. Ez azért van, mert a Google személyre szabja a keresési eredményeket a felhasználók számára, hogy az adott egyén számára releváns találatokat jelenítse meg.
A digitális marketingben örökös harc zajlik az elsőségért. Nincs ez máshogy a keresőmotorok találati oldalánál sem: a találati lista legelőkelőbb helyezéséért folyik tulajdonképpen a SEO „harc”, amelyben az azonos témájú, konkurens weboldalak egy bizonyos kulcsszóra való rákereséskor a sajátjukat szeretnék elől látni a találati listán.
Miért hasznos a SERP Features?
Korábban minden Google találati lista egy egységes lista volt, és leginkább külső webhelyekre mutató linkekből állt. Idővel a Google további funkciókkal bővítette ezt, hogy segítse a felhasználókat szándékaik kielégítésében.
A SERP Funkciók (SERP Features) azok az apró információk, amelyeket a Google vagy a többi kereső az eredmények közé helyezhet. Ezek a szolgáltatások javítják a kereső használhatóságát és a keresési élményt. A SERP-szolgáltatások skálája széles: ide tartoznak például a tudásdiagramok, kiemelt részletek, videók, képsorozatok stb. A SERP-ben látható funkciók típusa függ a lekérdezéstől és más olyan kontextusbeli tényezőktől, amelyeket a Google használ a keresést indító szándékainak megértéséhez.
A SERP funkciók célja, hogy a lehető legtöbb releváns információt biztosítsák a felhasználóknak, miközben zökkenőmentes felhasználói élményt adnak. A Tudásgráf például egy pillanat alatt nyújt hasznos és tényszerű információkat. A SERP funkciók megkönnyítik a felhasználók számára, hogy pontosan megkapják azt, amire szükségük van, hogy a lehető leggyorsabban megtehessék a következő lépést. Ha valaki például egy adott városban közlekedik, és fagylaltozót keres mobileszközén, a Google segít megtalálni az optimális távolságon belüli lehető legjobbakat.
A SERP funkciók mélységet és összefüggést biztosítanak az organikus eredményekhez – ebben cikkben a Google SERP minden funkciója szerepel, amelyet érdemes ismerni 2021-ben.
Nincs tartalommarketing a találati listák ismerete nélkül
A találati listák extra szolgáltatásai kifejezetten jól használhatók az olyan sikeres tartalomstratégia kiépítéséhez és megalapozásához, amely a vásárlóvá válás minden szakaszában képes megszólítani a közönséget, mégpedig a leghatékonyabb nyelvet és tartalomformátumot használva.
A hatékony munka érdekében nagyon fontos, hogy a SERP funkciókat összehangoljuk a vevő útjának egyes szakaszaival. A MOZ vezető SEO cég egyik blogbejegyzésében részletesen leírja, hogy az egyes szakaszokban pontosan mire kell odafigyelni a tartalmi stratégia kialakításánál.
Tudatossági szakasz. A tudatossági szakaszban például – amikor a közönség tudja, hogy van egy megoldandó problémája, és kutatásokat kezd a probléma jobb megértése és meghatározása érdekében – tömör és világos, lényegre törő, legfeljebb 40-50 szóból áll tartalmakkal érdemes kommunikálni. Ez jó alkalom arra is, hogy bizalmat építsünk az új közönséggel. Ha a potenciális vevő a tartalmat informatívnak és könnyen érthetőnek tartja, az megalapozza a későbbi bizalmat. Ennek eléréséhez a formátumra is érdemes odafigyelni: használjunk fejléceket, számozott listákat, mert ezek megkönnyítik a közönség számára a tartalom befogadását, anélkül, hogy túlságosan igénybe vennénk az idejét.
Mérlegelési szakasz. A vevők a mérlegelési szakaszban már konkrét információkat keresnek a különböző megoldásokról, és többet szeretnének megtudni arról, hogy egy-egy ajánlat hogyan oldhatja meg a felmerülő problémáit. A MOZ szakértője azt javasolja, hogy ezen a ponton az átfogó és meggyőző érvelésre összpontosítsunk, és konkrét példákkal szemléltessük, hogy az ajánlott szolgáltatásunk az összes közül a legértékesebb, legjobb. Itt megengedett a hosszabb, mélyebb tartalom és a szakmai zsargon is, hiszen ez mind a hiteles meggyőzést szolgálja.
Végső döntési szakasz. Ekkor a közönség már készen áll arra, hogy elkötelezze magát a végső döntés mellett. Ebben a fázisban olyan tartalmat kell nyújtani, amely bizonyítja, hogy más ügyfelek is pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek az eladni kívánt megoldással kapcsolatban, és hajlandóak több időt fordítani arra, hogy megerősítsék végső választásukat.
Amikor tartalmat hozunk létre a döntési szakasz közönsége számára, ügyelni kell arra, hogy minden olyan kérdést megválaszoljunk, amelyre még nem kapott választ a korábbi tartalmakban. Törekedjünk mély és részletesebb infó átadására, hiszen, ha nem tesszük meg, a potenciális vevő elhagyhatja a weboldalunkat, és a versenytárs oldalán keresi és találja meg a keresett választ. Üzenetünk alátámasztására használjunk statisztikákat és adatsorokat, amelyekkel a közönséget könnyen meggyőződhetjük arról, hogy a kínált megoldás milyen előnyökkel járhat számára. Itt is nyugodtan kifejthetjük bővebben is a mondanivalónkat, és ne riadjunk vissza a részletekbe menő, mélyrehatóbb szakmai szövegektől sem. A bizalom további erősítése érdekében hivatkozzunk a már meglévő ügyfeleinkre, a nehezebb olvasmányokat pedig mindenképpen szakítsuk meg videókkal.
Magasabb átkattintási arány és rangsorolás
A SEO alapvető célja, hogy az emberek megtalálják a vállalkozás weboldalát. A felmerülő kérdések egyike, hogy ha az információk közvetlenül elérhetők a találati listán belül, akkor vajon átkattintanak az oldalra a felhasználók? Érdemes a listával foglalkozni? Azért érdemes, mert ha egy vállalkozás weboldala nem kap kiemelt helyet a találati oldalon, az azt jelenti, hogy valaki más olyan információkat adott meg, amelyek relevánsabbak a keresők számára. Ezzel szemben a SERP funkciók megnyerésével magasabb átkattintási arányt, webhelyforgalmat és keresési láthatóságot érhetünk el, javítva ezzel a keresőoptimalizálást. És ahogyan növekszik az átkattintás aránya, a Google RankBrain algoritmusa újraszámítja az adatok értékét, és ezt követően felfelé korrigálhatja rangsort.
Összefoglalva tehát ha a tartalmunk a találati lista különböző dedikált helyein szerepel, az azt jelenti, hogy releváns, hasznos tartalmat készítünk, és a Google hitelesnek tekinti webhelyünket, ami viszont hosszú távon jót tesz a SEO-nak és a kereskedelmi céljainak.
The post Így tehetik hatékonyabbá a találati listák extra funkciói a tartalommarketinget appeared first on Kosárérték.hu.