A marketingtrendek, akár csak a divattrendek folyamatosan változnak. Vannak persze közöttük örök klasszikusok és olyan lehetőségek is, melyek csak időszakosan keltik fel az emberek figyelmét, épp ezért fontos, hogy lépést tartsunk a lehetőségeinkkel. Ahogy újabb hirdetési vagy közösségépítési felületek bukkannak fel, úgy kerülnek elő velük együtt új opciók is, melyeket megéri kihasználni. Nézzük is meg, mik azok a trendek, melyek a 2021-es évet végig kísérik:
1. Facebook funkciók kihasználása
A Facebook több, mint 10 éve férkőzte be magát a mindennapjainkba, így nem mondható újdonságnak, azonban még mindig az egyik legnépszerűbb közösségi média felület az országban, funkciói pedig folyamatosan bővülnek, így mindenképp érdemes figyelemmel kísérni ezeket.
Ahhoz, hogy kapcsolatot tartsunk a célközönségünkkel elengedhetetlen, hogy Facebook oldalunkon ne csak termékajánlást tegyünk közzé, hanem számukra érdekes információkat is az üzletágunkkal kapcsolatban. Posztokon keresztül közeledhetünk feléjük, beszélgetést kezdeményezhetünk velük és szavazásokat indíthatunk, mely egy erős márkahű vásárlói kört segíthet kiépíteni. Közösségépítés szempontjából saját Facebook csoportot is készíthetünk, ahol személyes posztokkal könnyebben aktiválhatjuk a közönségünket.
Új érdeklődőket még mindig a hirdetésekkel érhetünk el a legkönnyebben, azonban most, hogy a hirdetési képeken szereplő szövegek meghaladhatják a 20%-ot, valamivel könnyebb dolgunk van. Felhívhatjuk a figyelmüket új képekkel, melyek akár érdekes statisztikai adatokat is tartalmazhatnak. Ezen felül hódíthatunk gifekkel is, hiszen hirdetések esetén ezeket szívesebben nézik meg, mint mondjuk egy videót, mégis figyelemfelkeltő marad megjelenésünk.
Nem szabad figyelmen kívül hagynunk azt sem, hogy a Story funkció is segítségünkre lehet itt, vagy bármely más közösségi oldalon is. Figyelemfelkeltő képekkel és videókkal bemutathatjuk a termékek mindennapi használatát, beharangozhatunk új termékeket vagy kérdéseket, szavazásokat intézhetünk nézőink felé. A facebook közösség tagjainak többsége napi rendszerességgel átlapozza a számára feldobott sztorikat, így egyszerűen elérhetjük őket. Emellett indíthatunk Live videókat is, melyről értesítést kapnak, valamint előre beharangozhatjuk, és közérdekű témákról ilyen körülmények között is beszélhetünk. Ebben a funkcióban kérdéseket is tudnak feltenni nekünk, melyet a videóban megválaszolhatunk szóban, így a személyes kontakt még inkább megerősíti a közösséghez tartozás élményét.
2. Google Shopping
A Shopping hirdetések magyarországi megjelenésük óta folyamatosan egyre népszerűbbek. Kialakítása és összekötése a Google ads-el kissé időigényes lehet, azonban az egyszeri befektetés nagy sikereket hozhat. Az interneten vásárlók körében egyre népszerűbbé válik ez a vásárlási mód, hiszen amellett, hogy a termékeket képpel és árral együtt láthatják, a link egyből a termék oldalára visz rá, így lényegesen leegyszerűsíti a vásárlási folyamatot. Ennek köszönhetően egyre többen vásárolnak ezen a funkción keresztül, mely megfelelő beállítások mellett lényeges bevételnövekedést eredményez, melyet kár lenne kihagyni.
3. TikTok és Youtube használata
A közelmúlt újdonságának számít a TikTok alkalmazás, melynek itthon is már több mint egymillió felhasználója van. Ez a felület elsőként a fiatalabb korosztályt vonzotta be, azonban tartalmi körének szélesedésével már a legtöbb célcsoport találhat magának olyan csatornát, mely megfelel az érdeklődési körének. Cégek közül még viszonylag kevesen találhatóak meg ezen a felületen, azonban népszerűségét elnézve érdemes átgondolnia minden vállalkozónak, hogy tudna-e időt szánni arra, hogy termékportfóliójához kapcsolódóan olyan érdekes, vicces vagy segítőkész posztokat készítsen, melyek mások számára is érdekesek lehetnek.
Az otthon töltött idő alatt a YouTube csatornák népszerűsége is szintet lépett, hiszen az itt megtalálható érdekes tartalmak segítettek feltölteni az unalmas perceket. A Youtube a második legnagyobb kereső, SEO szempontból is hatalmas jelentőséggel bír, így használatát csak ajánlani tudjuk. Hosszú posztok helyett sokan konvertálják át mondanivalójukat videóba, hiszen amellett, hogy interaktívabbá teszi az információátadás, személyesebb is, valamint sokkal könnyebben bemutatható egy termék funkciója is. Ezek a videók könnyedén tovább oszthatóak bármilyen platformra és hosszú időn át segítségünkre lehetnek az értékesítésben.
+1 Felhasználói tartalmak
Az internetes vásárlást sokan a mai napig nem tartják elég biztonságosnak, amire meg is lehet az okuk, hiszen sok csaló is elbújik a tisztességes üzletemberek között, aki pedig már bele is futott valamelyikükbe, kétszer is meggondolja, hol vásároljon. Ezt figyelembe véve figyelnünk kell arra, hogy webshopunk átlátható, fogyasztóbarát legyen, és több felületen is elérhessenek bennünket kérdésekkel, azonban ami ezek mellett az alapvető igények mellett még segítheti a látogatót vásárlóvá avanzsálni, az az, hogy a korábbi vásárlóinkat is bevonjuk az eladás folyamatába, mégpedig a véleményeik közzétételének segítségével. Korábbi vásárlóink véleménye megerősítheti látogatónkban a vásárlási hajlandóságot. Érdemes minél több felületen vásárlói véleményeket gyűjteni, akár a vásárlás után e-mailben is megkérhetjük őket tapasztalataik megosztására, értékelhetik a terméket az oldalon vagy akár facebookon, esetleg egy posztban is megkérdezhetjük őket, hogy melyik termékünket szeretik a legjobban, és miért. Kérhetünk be továbbá tőlük fotókat, melyek hangulatos és ami ennél is fontosabb, hiteles képet adnak a termékünkről a látogatóknak, megerősíthetik őket abban, hogy megfelelő a méret, a szín vagy akár a termék minősége.
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a közösségi média felületek még mindig hódítanak, de érdemes odafigyelni arra, hogy a videós tartalmakra már többen szegezik a figyelmüket az egyszerű szöveges posztoknál, valamint nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy a termékeink a vásárlóink miatt lehetnek sikeresek. Ezért tehát mindent meg kell tennünk, hogy biztonságos felületet biztosítsunk számukra a vásárláshoz, valamint minden lehetőséggel támogatnunk kell azt, hogy eljussanak a rendelésig.
Te kihasználod ezeket a lehetőségeket?
Ha segítségre van szükséged webáruházad üzemeltetésében, fordulj hozzánk elérhetőségeink egyikén:
Szerző: Kiss Vivien