Az Amazon hirdetési bevételei 9,72 milliárd dollárra, azaz 32%-kal nőttek 2021 negyedik negyedévében, egész évben pedig 31,16 milliárd dollárt értek el a vállalat pénzügyi jelentése szerint – írja az eMarketer.

Az óriáscég hirdetési üzletága több bevételt termelt éves szinten, mint a cég fizikai üzletei (17,08 milliárd dollár), és nagyjából ugyanannyit, mint az Amazon Prime és egyéb előfizetéses szolgáltatásai (31,77 milliárd dollár).
Az üzletág ezzel többet ért el a hirdetésekből, mint a YouTube, amely tavaly 46%-kal, 28,85 milliárd dollárra növelte a bevételeit az Alphabet (Google) anyavállalat bejelentése alapján.
A hirdetési üzletág ezzel az eredménnyel ellensúlyozni tudta a cég saját online értékesítésének enyhe lassulását 2021 negyedik negyedévében.

A kiuró eredmények valószínűleg annak is köszönhetők, hogy Amazonnak az ügyfelektől származó, a fogyasztói és vásárlási szokásokról szerzett adatai előnyt jelentenek a Facebook vagy a Google számára hozzáférhető, általánosabb online viselkedési adatokkal szemben. Ezenkívül az Amazont nagyrészt nem érintették az Apple operációs rendszerén végzett adatvédelmi módosítások, ahogy erről a Reuters beszámolt.

Mindemellett a negyedik negyedéves növekedés valójában lassulás volt a harmadik negyedévi 52%-os és a második negyedévi 88%-os eredményekhez képest – utóbbi nyilván a Prime Day szuperakciós kampánynak köszönhető, ami 2021-ben júniusra tolódott. Az Amazon vezetői viszont bőven látnak még teret a hirdetési bevételek növekedésére. „Izgatottan várjuk, hogy folytassuk az innovációt olyan területeken, mint a szponzorált hirdetések, a videók streamelése és a mérési technológiák. Természetesen a reklám csak akkor működik, ha hasznossá tesszük az Amazon ügyfelei részére. Amikor nagyszerű vásárlói élményeket teremtünk, jobb eredményeket érünk el a márkák számára is.” – mondta Brian Olsavsky, a vállalat pénzügyi igazgatója.

A cég számára a hirdetési üzletág kulcsfontosságú, hiszen rengeteg adatot nyer általa, amellyel a saját kereskedelmi és egyéb tevékenységét is támogatni tudja. Mivel a reklámozás rendkívül jövedelmező, forrást tud biztosít az Amazonnak a logisztika finomhangolásához, a szállítási idők felgyorsításához, vagy akár a Prime Video tartalmainak előállításához is.

Az eMarketer elemzői arra számítanak, hogy az Amazon részesedése az Egyesült Államok digitális hirdetési piacán idén 1,7 százalékponttal ugrik majd meg, és 2023 végére 14,6%-ra növekszik majd– elsősorban a Google és a Facebook rovására. Ez főként azért gondolják így, mert a cég eszközei lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy az ügyfelek hatalmas csoportjait érjék el hatékonyan, akik erős vásárlási szándékkal rendelkeznek.

The post Az Amazon megelőzte a YouTube-ot a hirdetési piacon appeared first on Kosárérték.hu.

Az óriáscég hirdetési üzletága több bevételt termelt éves szinten, mint a cég fizikai üzletei ezzel többet ért el a hirdetésekből, mint a YouTube.
The post Az Amazon megelőzte a YouTube-ot a hirdetési piacon appeared first on Kosárérték.hu.