Figyelem! Csak akkor olvasd el a cikket, ha a célod egy önműködő webshop üzemeltetése olyan fizikai termékkel, amelyre van kereslet és képes profitot termelni.  

Örülünk, hogy maradtál! Cikkünkben megmutatjuk hogyan válassz jó webshop terméket, illetve honnan és hogyan szerezd be. Vágjunk is bele! 

Hogyan válaszd ki a megfelelő terméket?  

Ha begépeled a Google keresőjébe, hogy: “legkeresettebb webshop ötletek”, rengeteg szuper cikket és ötletet találsz majd. A trükk az, hogy mi alapján szelektálsz közülük.  

Első körben gyűjts ki maximum húszat és menj rajtuk végig az alábbi kérdések alapján:  

1. Van-e rá kereslet?  

Ezt például a Google Trendek segítségével ingyenesen ellenőrizheted. Nézd meg a webshoptermékek felfutási idejét, és napi, havi vagy éves keresési történelmét. Érdemes angolul is lefuttatni egy keresést, illetve megnézni a más piacokon népszerű kifejezéseket is, mert a külföldön stabilan népszerű trendek idővel hazánkba is begyűrűznek.  

2. Webshop kompatibilis-e a termék? 

Gondold végig, hogy a kiszemelt termék  

  • nem túl nagy-e,  
  • törékeny,  
  • nehezen szállítható  
  • vagy drága.  

Az is befolyásolhatja a döntést, hogy a forgalmazáshoz kellenek-e komoly engedélyek vagy bevizsgálások, hiszen ezek nem csak költségszinten, de adminisztráció szempontjából is rengeteg extra munkát jelentenek.  

3. Képes-e profitot termelni? 

Ez tulajdonképpen két kérdés, amelyek egyikére a sikeresség érdekében muszáj, hogy igen legyen a válasz: 

a. tudod-e értékesíteni magas árréssel, vagy 

b. el tudsz-e belőle adni annyit, hogy megérje.  

Honnan szerezd be webshopod termékeit? 

Ha megvan a szűkített listád, jöhet a következő mérlegelési tényező: a beszerzés.  

Több lehetőség is rendelkezésedre áll, a döntést viszont nagyban meghatározza a majdan választott termék. Lássuk az opciókat! 

Saját termék gyártása (vagy gyártatása) 

Előny, hogy az így készült termék egyedi(bb) lesz és folyamatosan a felhasználói igényekre szabható (ami marketing szempontból is előnyös). Hátrány viszont, hogy az előállításuk jóval időigényesebb (és akár költségesebb), mint egy már kész terméké.  

Beszerzés hazai nagykereskedőtől, vagy EU-n belüli kereskedőtől 

Ez a biztos választás engedélyköteles árucikkek esetében (amilyen például az élelmiszer vagy a kozmetikai termékek), hiszen ezek a kereskedők mind rendelkeznek a szükséges engedélyekkel. Hátrányuk viszont, hogy jellemzően magas árakkal dolgoznak, különösen kész termékek tekintetében, hiszen sok esetben maguk is Ázsiából hozatják az árut.  

EU-n kívüli kereskedőtől vagy gyártótól 

Szerintünk nem kell túl hosszan ecsetelni milyen előnyökkel jár a különböző, például ázsiai országokból való beszerzés. A piac hatalmas, a minőségi határ pedig a csillagos ég, mert bizony nem minden alacsony áron beszerzett termék végzi egy használat után a kukában (lásd elektronikai termékek).  

Termékbeszerzés, de hogyan? 

El kell döntened, készen állsz-e (erőforrásokkal és idegekkel) arra, hogy saját logisztikai folyamatokat építs és menedzselj, vagy kihagynád az adminisztráció nyújtotta örömöket.  

Ha az utóbbira szavazol, érdemes kiszervezned webshoplogisztikádat. 

  • Erre jó a dropshipping szolgáltatás, ahol alacsony költségekkel, de kisebb árréssel kvázi csak a megrendeléseket bonyolítod le a vevőd és a beszállító között.  
  • Ha viszont valamivel nagyobb tőkebefektetéssel, de egyben magasabb árréssel szeretnéd indítani új vállalkozásod, egy logisztikai cég segítségével a beszállító raktárából, egészen a hazánkig repítheted az árud a világon bárhonnan. Például a mi 4PL szolgáltatásunkkal. 

Már tudod hogyan indulj el, innen már csak rajtad múlik, belevágsz-e. Mi sok szerencsét és kitartást kívánunk hozzá!