Egy új jogszabály-módosítás alapján május 28-tól a webshopok kötelesek tájékoztatni a fogyasztókat a telefonszámukról. Mivel többféle értelmezés terjedt el az e-kereskedők között arról, hogy kötelező-e a telefonszám feltüntetésével egyidejűleg a telefonos ügyfélszolgálat létesítése, az Ecommerce Hungary állásfoglalást kért és kapott az Igazságügyi Minisztériumtól. A minisztérium állásfoglalása alapján egyértelmű a helyzet: a webáruházaknak nem kötelező telefonos ügyfélszolgálatot fenntartaniuk.
2022. május 28-án módosult a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, mely az internetes kereskedelem egyik fő alappillére. A módosítás értelmében a webáruházban kötelezően feltüntetendő adatok közé bekerült egyebek mellett a telefonszám is.
A jogszabály-módosítást követően különböző webáruházas fórumokon, így az Ecommerce Hungary által tartott Érdekvédelmi Fórumon is sok webáruház-tulajdonos jelezte, hogy nem egyértelmű számukra az, hogy
kötelező-e nekik május 28-tól telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani,
amennyiben az új szabály szerint kötelező telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani, akkor milyen paraméterekkel kell ezt megvalósítani (például rendelkezésre állási idő, elérhetőség garantálása).
A magyar e-kereskedők érdekvédelmi szervezete, az Ecommerce Hungary Kisvállalati Tagozata állásfoglalást kért az Igazságügyi Minisztériumtól a telefonos ügyfélszolgálat témájában. A minisztérium írásban megküldött álláspontja szerint csak a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások, valamint a külön törvényben meghatározott egyéb vállalkozások (például az elektronikus hírközlési szolgáltatók, a postai szolgáltatást nyújtó gazdálkodó szervezetek) kötelesek telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani a rájuk vonatkozó speciális feltételek szerint.
A fenti állásfoglalás értelmében a webáruházak üzemeltetőinek a május 28-i jogszabályváltozás után sincs kötelezettségük telefonos ügyfélszolgálat fenntartására.
A nemrég újjáalakult, e-kereskedőket, technológiai, pénzügyi, logisztikai és más szolgáltatókat több tagozatba tömörítő Ecommerce Hungary alapvető feladata a hazai e-kereskedelemi szektor szereplői érdekeinek képviselete, az internetes kereskedelem népszerűsítése és terjesztése, a tagok és az érdeklődők ismereteinek bővítése, tapasztalatcseréjük szervezése, üzleti kapcsolatainak fejlesztése, az innováció támogatása.
További információk a szervezet honlapján.
The post Nem kötelező a telefonos ügyfélszolgálat az e-kereskedelemben appeared first on Kosárérték.hu.