A versenytársak találati pozíciói és annak változásai kulcsfontosságú információkat adnak a kezünkbe ahhoz, hogy a saját SEO stratégiánkat kialakítsuk. Ehhez viszont adatokra van szükség.

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a keresőoptimalizálás az egyik legnagyobb kihívás az e-kereskedelemben. A Google és a Facebook titokzatosan változó algoritmusainak köszönhetően sokszor voltaképpen fogalmunk sem lehet róla, épp miért van előttünk egy versenytársunk, és bár az kellemesebb, annak is ezerféle oka lehet, hogy mi miért előzzük éppen a versenytársainkat.

Megoldás lehet, ha jobban figyeljük a már említett versenytársakat, de ez úgy nem egyszerű, ha semmilyen értelmezhető adatot nem kapunk róluk. Szerencsére a Practical Ecommerce segít, ahol tud, és összegyűjtött öt eszközt, ami szerintük a legjobb a monitorozásra. A listán az előfizetési árak is ki vannak emelve – a mostanában elég gyors árfolyamváltozás miatt attól inkább eltekintenénk, hogy a dollárban megadott összegeket forintosítsuk is.

SpyFu

A versenytárs-követő szolgáltatás grafikonon mutatja az organikus rangsorok változásait. A figyelt konkurenciát természetesen mi adjuk meg, de magától is azonosít párat népszerű keresőszavak alapján. Nem is ez az igazán nagy dolog, hanem hogy a Google algoritmusainak változásaira is rezonál: ezeket számításba véve mutatja, ki mennyit vesztett vagy nyert, de azt is látjuk, hogy állnak a többiek organikus keresési adatokkal.

Forrás: Practical Ecommerce

Az alapcsomag havi 39 dollár, a bővített 49, ezzel a SpyFu a középkategóriába tartozik.

SE Ranking

Az SE Ranking versenytárs-elemző alkalmazása egy éven keresztül napi száz versenyző organikus rangsorának aktuális helyzetét menti el. A legkisebb mozgás is érzékelhető, illetve azonnal feltűnik, ha érkezik új versenytárs.

Az eszköz minden konkurens oldalra “láthatósági pontszámot” számol az általa rangsorolt ​​kulcsszavak, a keresési mennyiség és az oldal organikus adatai alapján, amikből jobban tudunk következtetni a részletekre.

Forrás: Practical Ecommerce

Ezen túlmenően, az SE Ranking sávos kivonatokat is gyárt, és javaslatokat is ad azzal kapcsolatban, merre érdemes tovább haladnunk.

Az SE Ranking 14 napos ingyenes próbaverziót kínál , ehhez még a bankkártyánk vagy hitelkártyánk adatait sem kell megadni. Az Essential legfeljebb öt versenyzőt követ, és havi 39,20 dollárba kerül. A Pro 87,20 dollár, tehát a teljes szolgáltatás már a kifejezetten drága kategóriába tartozik a műfajban, igaz, sokmindenre ki is terjed.

BuzzSumo

Az oldal szerint a BuzzSumo úgy általában az egyik legjobb elemző: a versenytárs URL-jének megadása után a szolgáltatás megkeresi az adott webhely legsikeresebb tartalmát a megosztások, linkelések és pontszám alapján.

A keresést elmentheti, hogy később is hozzáférhető legyen, és a rendszer értesítést is küld, ha a versenytárs új tartalmat tesz közzé.

Forrás: Practical Ecommerce

Követhetjük a márkák említéseit, ami a közönségkapcsolatok építése szempontjából óriási tudás, de a linkelési technikánkat is finomíthatja.

Nem véletlenül ez a műfaj egyik királya, ugyanis ezzel együtt a BuzzSumoért kell a legtöbb pénzt fizetni: a szolgáltatás ingyenes csomagja havonta 10 keresést tesz lehetővé. A Pro-terv korlátlan kereséssel és további funkciókkal 99 dollár havonta.

Visualping

Ő is azonnal értesít, ha frissítenek valamit a versenytársak, mindössze az URL-t kell megadni. Akkor is szól, ha a versenytárs hozzáad vagy eltávolít bizonyos kulcsszavakat.

Forrás: Practical Ecommerce

Nem túl bonyolult, nem ad különösen sokat, viszont cserébe nem is drága: öt oldalt ingyen követhetünk, de ha többet akarunk, havi 10 dollárért 25-re nő ez a szám.

MozBar

A MozBar egy ingyenes Google Chrome-bővítmény (ingyenes Moz-fiók szükséges hozzá), amely alapvető SEO-mutatókat jelez közvetlenül az organikus eredmények közötti keresés közben.

Forrás: Practical Ecommerce

Ha gyorsan akarunk értékelni versenytársakat, nagyon hasznos, és fontos kihangsúlyozni, hogy ez ugye pénzbe sem kerül, ezzel értelemszerűen ez a lista legolcsóbb szereplője.

The post 5 eszköz, hogy szemmel tartsd a konkurenciát appeared first on Kosárérték.hu.