Az e-kereskedelem világában, konkrétabban az e-commerce marketing terén igencsak népszerű lett pár kifejezés, ezek közül az egyik ilyen a “személyre szabás”. Ha csak egy rövid ideje is a digitális marketing területén dolgozol, jó eséllyel többször is találkoztál már ezzel a szófordulattal.
Tehát, mi is pontosan a személyre szabás?
Alapjában véve a személyre szabás arról szól, hogy olyan vásárlási élményt teremtsünk, amely az egyén jelenlegi és egyedi ízléséhez és preferenciáihoz igazodik. Ez egy olyan technológia, amely a hatalmas, zsúfolt és zavaros digitális térben egy kis otthonos zugot alakít ki, tele olyan dolgokkal, amiket élvezel, szükséged van rájuk és amik hozzád illenek.
Hányszor érezted már azt a megfelelő termék keresgélése közben, hogy csak végre valaki mondja meg, melyik a legjobb hűtőszekrény/alkalmi ruha/cipő/ékszer/ajándék, amit éppen kerestél? És mivel még sok lehetőséget kellett átnézned, halogattad a vásárlást, amíg csak tehetted?
Személyre szabás a theMarketernél: ahogy mi csináljuk
A theMarketer-nél ezt a koncepciót egy megvalósítható stratégiává alakítottuk. Pontosabban fogalmazva, olyan eszközöket fejlesztettünk ki, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy személyre szabott termékajánlásokkal tegyék teljesebbé a hírleveleiket és ezáltal olyan kampányokat indítsanak, amelyek minden feliratkozó egyedi preferenciáihoz igazodnak.
Ahelyett, hogy “egy megoldás mindenkinek” módszert vagy manuális beállításokat alkalmaznánk, rendszerünket úgy terveztük, hogy automatikusan olyan tartalmat nyújtson a feliratkozóknak, amelyek közvetlenül a személyek igényeihez igazodik. Ehhez nem is kell mást tenni, mint kiválasztani a megfelelő termékajánlót (legnépszerűbb termékek, neked ajánlott, stb.) dobozt és elhelyezni az emailben pont oda, ahol szeretnénk, hogy megjelenjen.
Az igények adatokkal történő alátámasztása
A tesztelés érdekében meghívtuk két felhasználónkat, hogy próbálja ki eszközeinket. Két jelentős román online divat- és kiegészítőket forgalmazó webshopról van szó, akik A/B tesztelték a kampányaik tartalmát.
Heteken keresztül létrehoztak egy hírlevélkampányt két változatban: az egyikben kézzel válogatott termékeket használtak, míg a másikat a theMarketer által generált termékblokkokat. Minden más, a tárgysortól kezdve a dizájnig, teljesen ugyanaz maradt.
A nyertes verziót a konverziós arány alapján határoztuk meg az első két órában. Az eredmények relevanciájának megőrzése érdekében az audiencia 40%-a (véletlenszerűen kiválasztva rendszerünk által) a nem személyre szabott verziót kapta, 40%-a a személyre szabott verziót, míg a maradék 20%-nak a nyertes email ment ki.
Az eredmény? Kristálytiszta
Az eredmények meggyőzőek voltak. A személyre szabott hírlevelek folyamatosan jobban teljesítettek, mint a manuálisan beállított kampányok.
A személyre szabott verzióknál a kattintási arány (CTR) értékei 1.5 és 3.4-szer magasabbak voltak, mint a kézzel készített kampányoké.
A feliratkozók azonban nem álltak meg a kattintásnál. A személyre szabott termékekkel ellátott hírlevelek 84%-ában magasabb konverziót rögzítettek. Átlagosan az ügyletek mennyisége 2.2-szer magasabb volt, az összes értékesítés 2.8-szor magasabb, és az általános rendelési érték (AOV) is 21%-kal volt nagyobb azoknál a verzióknál, amelyek a theMarketer személyes ajánlói rendszerét használták.
Hogyan tudott győzedelmeskedni a személyre szabott tartalom?
A teszteredmények egyszerűen igazolják, miért foglalkoztat mindenkit a személyre szabás. A személyre szabott tartalom az emberekhez szól, figyelembe véve egyedi preferenciáikat, szükségleteiket és viselkedésüket. Ha olyan terméket mutatnak nekik, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyre vágynak,a fogyasztók nem csak böngészik az oldalt: meg is vásárolják az adott cikket.
Ahelyett, hogy egy generikus termékválasztékra támaszkodna , a theMarketer technológiája automatikusan meghatározza és megjeleníti azokat az elemeket, amelyek nagyobb elkötelezettséghez, növekvő bizalomhoz és egy sokkal zökkenőmentesebb vásárlási útvonalhoz vezetnek. A theMarketer technológiáját használó összes vállalkozás esetében a személyre szabott termék blokkokkal rendelkező kampányok 2.3-szor magasabb átkattintási arányt hoznak és 67%-kal több bevételt generálnak, mint azok a hírlevelek, amelyek nem használják ezt a technológiát.
Ráadásul egy másik előnye is van a személyre szabott tartalomnak. Mivel minden feliratkozónak egyedi preferenciái vannak, így az emailekben megjelenő termékek keveréke is egyedi lesz. Ez azt jelenti, hogy minden kiküldött email más termék-URL címeket fog tartalmazni, ami megakadályozza az email szolgáltatókat, például a Gmail-t, hogy a kampányokat a “Promóciók” mappába sorolják. A hírlevelek valószínűbb, hogy az inboxba kerülnek és ennek megfelelően magasabb megnyitási arány érhető el.
Összefoglalva: használj személyre szabott termékajánlót
Ha vállalkozásodban használtok email marketinget, szabadíts fel egy kis energiát és időt, és használd a személyre szabott termékblokkokat a kampányaidban. Azzal, hogy egyéni, a feliratkozó érdeklődésének megfelelő emailt küldesz ki, nem csak a közönségeddel való jobb kapcsolódást eredményezi, hanem a mutatóid is jelentősen jobbak lesznek.
Tartsd a szemed a következő részen, hiszen együtt felfedezhetjük a theMarketer hatását az online vállalkozások sikerességére és különböző tippjeink segítségével te is a maximumot hozhatod ki a weboldaladból.