A magas infláció és emelkedő életviteli költségek idején egyre több vásárló keresi a részletfizetési megoldásokat a webshopokban, hogy a szükséges és fontos költéseik ne egyszerre terheljék meg a háztartás költségvetését.

 

Mi is az az online részletfizetés?

Amikor a webshop kosarába behelyezett terméket a vásárlónak van lehetősége részletekben kifizetni, külföldön a legjellemzőbb formája, hogy 3, vagy 6 egyenlő részletre lehet bontani a vásárlást.

Mindezt személyes találkozó nélkül, papírmentesen, percek alatt a checkoutban.

 

Miért nő az igény a részletfizetések iránt?

  1. Infláció

Következő nagy problémaként pedig az évtizedes csúcson lévő inflációt lehet említeni, amely mindenkit érint. Amikor az inflációt emlegetjük, általában az éves árindex változásáról beszélünk. 2021 során a termelés akadozása miatt globális probléma lett az infláció növekedése. Ez a tendencia azóta is folyamatos, nem lehet megjósolni a végét az áremelkedésnek.

  1. Energiaárak emelkedése

2022 augusztusában, az energia vészhelyzet bejelentése után, valamint a rezsicsökkentés részleges kivezetésével többszörösére nőttek a háztartások rezsiköltsége, de ennek pénzügyi hatása még csak mostantól fogja éreztetni a hatását, hiszen az első téli rezsiszámlák még csak most fognak megérkezni.

Kik azok a vásárlók, akik számára ideális megoldás?

Az elmúlt években áruhitelt leginkább csak azok igényeltek, akik nem tudták egy összegben kifizetni a terméket.

Manapság azonban az elszabaduló árak, a mérhetetlen drágulás és az ezzel párhuzamosan drasztikusan emelkedő háztartási költségek hatására kialakult bizonytalanság miatt egyre inkább olyan vásárlói profilok is igényt tartanak a részletfizetésre, akik korábban nem.

Érezhetőek már a negatív hatások a vásárlási forgalomban?

Mindezek hatása már látható az online kiskereskedelmi forgalomban, ugyanis 2022. második negyedévében mindössze 7 % volt a bruttó forgalom emelkedésének a mértéke az előző év ugyanezen időszakához képest, miközben 1 évvel ezelőtt ugyanez a szám 22 %, 2 évvel ezelőtt 60 % volt.

Mikor sikeres egy részletfizetési megoldás?

  • ha nem kell órákat, napokat várni arra, hogy az igénylést be tudja adni valaki
  • ha nincs szükség dokumentumok beszerzésére, csatolására
  • ha nem kell munkaidőben ügyintézni ezzel kapcsolatban
  • ha a piacitól lényegesen kedvezőbb kamatozás mellett érhető el

Ugyanis a digitálisan érettebb, jobb módu vásárlók számára az ár mellett a kényelem és a gyorsaság kiemelkedően fontos.

Mit nyer egy online kereskedő a saját márkás részletfizetési megoldással?

  1. Növeli a visszatérő vásárlóinak a számát és a vásárlás gyakoriságát
  2. Emeli a vásárlói lojalitását
  3. Csökkenti a lemorzsolódó vásárlók számát

Így összességében tartósan és fenntartható módon növeli a forgalmát (GMV).

Mi szükséges egy saját márkás részletfizetési megoldás nyújtásához?

  1. Digitális ügyfélminősítő rendszer, hogy annak nyújtsa a kereskedő a részletfizetést, aki vissza is fogja fizetni
  2. Digitális ügyfél azonosító rendszer, hogy a kereskedő tudja, hogy kivel köt szerződést és ki tudja szűrni az illetékteleneket
  3. Elektronikus aláírási rendszer, hogy a kereskedő és vásárlója között hiteles, jogszerű szerződés jöjjön létre
  4. Ügylet és ügyfélnyilvántartó rendszer a transzparens és prudens működéshez
  5. Integrált törlesztési módok és automatizált ügyfél kommunikáció a súrlódásmentes együttműködés érdekében

 

Többet szeretnél megtudni a lehetőségről?

Foglalj demo időpontot: https://instacash.co/bankless-bnpl/

Írj nekünk:

geza.bruzsa@instacash.hu

milan.kalmar@instacash.hu